Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

2. října 2011

Othello


Othello
balet Yuriho Vámose podle W.Shakespeara na hudbu Leoše Janáčka
Národní divadlo, někdy víc jak před rokem

První glosu blogu jsem vlastně začal psát, abych si ujasnil proč se mi tak hrozně líbila Vámošova inscenace Prokofjevova baletu Romeo a Julie, kterou tak mnoho lidí strhalo. Asi měsíc jsem svoje bláboly rozesílal lidem jak "spamy o kultuře". To bylo nesmyslné, tak jsem založil tenhle blog a úvahu o několika inscenacích Prokofjevova baletu jsem do něj zařadil. Sice se mi nepodařilo na Romea a Julii jít znovu, ale v duchu se mi tahle inscenace vybavuje stále.

Proto jsem s velkým očekáváním šel i na další balet tohoto autora - na Othella. Jenže tahle inscenace mě vůbec nezaujala. Dokonce se dá říci, že se mi vůbec nelíbila. Hudba se mi k tomu, co se na jevišti dělo, nehodila, chreografie se zdála moc "popisnou", scéna s obrovskými rukami se příliš ukazovala sama o sobě. Bohužel to nezachránily ani výkony tanečníků - s jedinou výjimkou Karla Audyho, který byl naopak v roli Jaga fantastický. 

To, že se mě inscenace nelíbila samozřejmě neznamená, že je špatná. Jen to, že Yuri Vámos je autor, který dokáže svou tvorbou rozdělovat publikum a vyvolávat silné reakce.

Štítky: ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka