Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

15. února 2008

Divadlo Minor a Klabzubáci

Divadlo Minor - pro ty, co nevědí, o co jde, je to divadlo uvádějící výhradně hry pro děti - již dlouhou dobu věnuje velkou pozornost výtvarné stránce svých her.

Těžko překonatelnou je při tom dramatizace Bassových Klabzubáků, kterou s celým souborem - nejen herců, ale i technického personálu - připravili bratři Formanové. Máte-li kluka od cca 7 do 10 let (možná i víc), neváhejte a zajděte tam. Jemu se bude líbit děj a Vy asi nikdy nezapomenete na obrovsky nápaditou scénu, která je sama o sobě výtvarným skvostem svědčícím o genialitě svých tvůrců (pokud jste viděli Krásku a zvíře v Národním divadle, víte, o čem mluvím). Přijďte včas, již před představením v pasáži herci navozují atmosféru jako kameloti, čističi bot a pod.

Druhou inscenací, kterou jsem coby děda s vnukem viděl, je Ostrov pokladů. Je to dobře a poctivě udělané představení, vnukovi se to líbilo, já jsem se už tak moc nebavil. I zde scéna velmi nápaditá a fantasii povzbuzující, mluvit o genialitě by mne ani nenapadlo.

Nevím, jestli je to pravidlo nebo výjimka, ale inscenace pro úplně malé děti Karkulka a červený balónek, mi přišla úplně nepovedená. Je to "zmodernizovaná" Karkulka, avšak bez nosného nápadu. Děti do věku v1 tomu nemohou rozumět, také je to nezaujalo (vnučka byla poprvé v divadle a doufám, že to nezanechá trvalé následky). Není to moc chytře udělané, proto už to nebaví lidi od věku v2. Měl jsem pocit, že v2 << v1 .


U představení Klabzubáků je v2 >> 333.

Štítky: ,