Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

1. května 2010

Očištění / Depurados

 
Sarah Kane: Očištění / Depurados
mezinárodní pohybový divadelní projekt Veroniky Riedlbauchové
Divadlo DISK, 28.dubna 2010

    Jsem  Disku jako doma. A na všechna představení "nonverbálního" divadla, která jsou na této "mé" scéně uváděna, chodím už skoro automaticky. I tentokrát to byl mimořádný zážitek.

    Absolventka režie KALD DAMU Veronika Riedelbauchová přivedla na jeviště Disku svůj mezinárodní projekt, ve kterém hrají španělští a čeští herci. Pohybové divadlo bylo postaveno na základě stejnojmenné hry britské dramatičky Sarah Kane. Sarah Kane ani tuto její hru neznám, ale z toho, co jsem si mohl přečíst v  programu, se autorskému kolektivu podařilo chmurnou atmosféru originálu tlumočit silným způsobem.

    Herci nejenom tančí (většinu diváků by asi tohle sloveso ani nenapadlo použít), ale i hraje své (většinou) monology ve své mateřštině. Chvíli tak slyšíme češtinu, chvíli španělštinu. Porozumění "obsahu" to vůbec nevadí. Hlavní složku poselství nese pohybová složka představení.

    Všichni herci byli zejména pohybově hodně dobří. Nejvíc mne zaujala představitelka hlavní role Grace Zuzana Stavná. Byl to po všech stránkách vrcholný herecký výkon. Herečku jsem si nepamatoval, ale přesto mi připadala povědomá. Nahlédnutím na Internet  jsem zjistil, že jsem ji asi viděl kdysi v jednom představení v Disku (to jsem tam ještě z blbosti na všechna představení nechodil) a hlavně, že jsem ji před týdnem viděl ve výborném představení Malá smrt v La Fabrice (ještě jsem o něm nestačil napsat). Hodně rád bych ji brzo viděl někde znovu.

    Představení je režijně, koncepčně, scénograficky a vlastně i po všech stránkách vynikající a mohu ho každému doporučit. Musíte si asi ale pospíšit, dlouho se z technických důvodů hrát nemůže.

Štítky: , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka