Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

31. ledna 2010

Tartuffe v Disku - vskutku dokonalé divadlo

 
Moliére: Tartuffe
překlad Svatupluk Kadlec, režie Martin Vokoun
úprava Zdeněk Janál, Martin Vokoun
představení KČD DAMU, Divadlo Disk, 31.ledna


    Na jisté úrovni již nemá cenu srovnávat. Dnes odpoledne jsem tu pěl chvály na inscenaci Markéty Lazarové, teď jsem se vrátil z divadla úplně nadšen z jiné inscenace téže herecké party.

    Tartuffe patří mezi nejhranější klasické hry. Pamatuji si na výtečnou inscenaci bratislavského divadla Astorka, kterou jsem viděl asi v roce 2003 ve Švandově divadle. Jak už jsem řekl byla výborná, ale inscenace v Disku byla o několik tříd výš. Asi jako fotbal Barcelony ve srovnání s nějakým povedeným zápasem naší ligy (snad takové taky jsou). Těžko si dovedu představit lepší pojetí soudobé inscenace klasické hry. Napadá mi jediná, která byla takhle dobrá - Romeo a Julia, kterou udělal J.A.Pitínský také v divadle Astorka.

    Toto představení v Disku je skutečně nebývale dobré, nemám jiné slovo než dokonalost. A to ve všech složkách od scény, přes kostýmy, režii a pohybovou kulturu až skoro neskutečně dobrým hereckým výkonům. Hra je ve verších, zachovává vše podstatné z originálu a přitom to má nebývalý švih, stylovou jednotu a humor, který působí zcela současně. Prostě dokonalé dílo. Všichni herci bez vyjímky dali do svých rolí všechno, co v nich je (a ukázalo se, že toho tam bylo  hodně). Tentokrát skutečně nelze někoho vydělovat, musel bych z programu opsat všechny. 

    Jako vysokoškolský učitel musím pogratulovat učitelům DAMU k tak nadaným a pracovitým studentům a studentům k tomu, že mohou studovat na tak dobré škole.

    Tuhle incenaci si prostě nesmíte nechat ujít!!!
 

Štítky: , , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka