Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

31. ledna 2010

Ja malkáč

 
obnovená inscenace podle knihy
Ľubo Dobrovody Ja malkáč
Slovenská sekce Divadla v Dlouhé
Divadlo v Řeznické, 30.1.2010

  
  O představení jsem nevěděl mnoho, jen to, že bylo uváděno v kuloárech Divadla v Dlouhé a bylo (jak jinak?) většinou vyprodáno. A tak, když jsem viděl, že to dávají v Řeznické, zašel jsem na to. Až pak jsem zjistil, že je to to samé představení, které se z Dlouhé přesunulo do vhodnějších prostor a že jde o stejný "soubor".

    Inscenace vznikla ze scénického čtení knihy
Ľubo Dobrovody Ja malkáč, ale dnes jde o regulérní divadlo. Kniha a tím pádem i inscenace jsou nesmírně vtipné. Očima pětiletého chlapce je popisován život rodiny. Matka je Češka, přivdala se do slovenské bratislavské rodiny, kterou tvoří její manžel - cholerický muž, který trpí mnoha komplexy, ale snaží se chovat jako macho - a  její tchýně.

    Všichni herci jsou výborní, především představitelé chlapce a jeho otce, kterým text dává nejvíce příležitostí. Zaujme také herecká etuda představitele starej mamy, kterou výtečně hraje muž.

    Rozhodně návštěva tohohle představení stojí za to (nejen proto, že si zopakujete slovenčinu). Určitě stojí za to sehnat si knížku.

Štítky: , , , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka