Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

2. března 2012

Svaly, kosti, šlachy a vtip Andrey Miltnerové


Fractured
Vynalézavá cesta do světa pod kůží, do světa svalů a šlach, cesta jinam 
námět, choreografie a interpretace by A. Miltnerová
studio ALTA, 25.února 2012

Pokud někdo tenhle blog čte, ví, že se snažím navštěvovat představení tanečního a pohybového divadla (zvládnu však napsat glosy jen tak o polovině z nich). Přesto jsem občas hodně překvapen něčím, co je zcela nové. Do studia ALTA jsem v rámci festivalu Malá inventura šel na představení mé oblíbené skupiny ME-SA Solos, o kterém ještě napíšu. Před ním jsem viděl fantastickou kreaci Andrey Miltnerové - tanečnice, kterou jsem dosud neznal.

Hned na počátku vidíme nápaditě nasvícená záda lidského těla. Dívka je po celou dobu v hlubokém předklonu s rukama na zemi a předvádí hru svalů a šlach. Celkový dojem je jako z anatomického atlasu případně - i když to z ní strašně - z nějakého béčkového hororu, kde se ukazují znetvořená těla nebo dokonce ze řeznictví. Přesto je dojem velmi silný a když si člověk "zvykne" ocení i velkou vtipnost celé koncepce. Za celou dobu inscenace (asi 15 minut) nevidíme hlavu tanečnice jinak než ze zátylku nebo "shora", když ji narovná.  Na chvíli přenese váhu na ruce a předvede nám hru svalů na nohou. Na rozdíl od vystoupení kulturistů resp. kulturistek, která jsou pro mne buď k smíchu nebo ve mě vyvolávají znechucení, jde tady o něco jiného. Jde o svého druhu "tělesnou ironii", která je, jakkoli se to z tohohle povídání může zdát divné, nesmírně chytrá a vtipná. Není mi vůbec jasné jak mohla tanečnice tuhle kreaci navrhnout a nacvičit - vždyť se vůbec nemůže vidět, ale kamery asi dělají zázraky. Velký podíl na kvalitě choreografie má výborně vybraná hudba a především svícení, jichž autorem je J.Komárek.

Teprve při děkovačce vidíme něco jiného než maso - krásnou dívku.

Na tohle představení nelze zapomenout a kdyby byla možnost určitě na to zajděte.   

Štítky: , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka