Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

29. února 2012

Mocná Afrodité - Barbora Poláková


Woody Allen: mocná Afrodité
Vinohradské divadlo, 28.února 2012

Divadlo na Vinohradech nepatří mezi scény, kam bych chodil často. Vlastně tohle byla třetí inscenace, kterou jsem tam v posledních několika letech viděl. První dvě jsem viděl více méně kvůli režisérům Danielovi Špinarovi a Štěpánu Páclovi. A tuhle? Asi kvůli Woody Allenovi.

Inscenace stojí (a nepadá) s vynikajícím výkonem Barbory Polákové, kterou jsem mnohokrát viděl v Rubínu. Byla radost sledovat s jakou bravurou a zaujetím zvládá různé polohy role prostitutky Lindy, která to myslí dobře. Barbora Poláková je bezesporu jednou z nejlepších komediálních (nebo lépe - komedii schopných hrát) hereček mladé generace. Výborně ji asistoval Václav Vydra. Pro mne to bylo trochu překvapení, protože jsem ho zatím viděl výhradně v (hloupých rolích v) televizi. Dobrý byl také herec, který hrál posledního partnera Lindy (z programu, ale nejsem schopen dešifrovat, který to byl). Ostatní herci hráli dobře, ale jejich role jim moc příležitostí nedávaly. Poněkud zvláštní mi připadalo, že role "proroka" je v inscenaci "zdvojena". Buď je to Kasandra (a pak ji hraje Jiřina Jirásková) nebo Teirésiás (toho hraje Ilja Racek, kterého jsem viděl já). Zdálo se mi, že Woodymu Allenovi by víc slušelo komornější pojetí, jenže co pak s tak velkou scénou.

Na Barboru Polákovou se vyplatí zajít podívat.

Štítky: ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka