Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

8. května 2010

Kouzelník

 
Kouzelník
Studio Rubín, 7.května 2010
hrají Roman Štabrňák a Barbora Poláková  
    

    Tak se mi zastesklo po Studiu Rubín a byl jsem tam zase dvakrát. Jednou na politickém kabaretu R und R, který se mi zase tak moc nelíbil, a tak o něm psát nebudu a na představení Kouzelník, které mne pro změnu nadchlo - však už jsem také zamluvil lístky na konec června pro skoro celou rodinu.
 
    Hrají v něm dva herci - Roman Štabrňák a Barbora Poláková (kvůli níž jsem tam vlastně šel). Představení je to zcela mimořádné. Základní devizou jsou neuvěřitelné kouzelnické schopnosti herce  Romana Štabrňáka. Zabývá se kouzlením od raného dětství, daleko dříve než mu přišlo na um, že by mohl být hercem. Nelze si vůbec představit, že by se nějaký herec za jeden či dva roky naučil tolik - a tak dobře - kouzel, a  už vůbec ne kvůli jednomu představení. Tyto magické schopnosti umožnily postavit inscenaci, která pojednává o kouzelníkovi, jeho problémech, vztahu k bohu,životu obecně a k jeho partnerce obvzlášť. Na textu se podíleli sami herci, režisér, dramaturg, ... . V tomto smyslu jde tedy o kolektivní dílo, které vytvořilo půdu pro mimořádné herecké výkony obou protagonistů. z kontextu je jasné, že do hry Roman propašoval i mnoho svých osobních zážitků - např. z vystoupení v televizi se Štěpánkou Haničincovou.
     Dodatečně jsem si uvědomil (a na fotkách z webu připomněl), že jsem oba viděl zářit už v roce 2006 v Disku ve vynikající inscenaci Don Juan - a hrála tam i Zuzana Stavná (kdybych si už tenkrát psal blog, nezapomněl bych na ně tak trestuhodně).
 
    Roman Štabrňák nejen výtečně kouzlí (vidíme hrdličky, králíka, šátky, karty i přeříznutí asistentky), ale i výborně hraje. Barbora Poláková hraje hned několik postav. Kromě asistentky, milenky a manželky (v jedné osobě) i Štěpánku a faráře. Hraje znamenitě a bez jejího pohybového a komediálního talentu by představení nemohlo vzniknout.
 
    Je to výborné a osvěžující představení, které je obdobně jako představení v La Fabrice postaveno na poctivém kumštu. Kouzlí se tam, ale nepodvádí.

Štítky: , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka