Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

13. března 2011

39 stupňů


John Buchanan a Alfred Hitchcock: 39 stupňů
režie: David Ondříček
Dejvické divadlo, 8.února

Vždycky jsem říkal a v tomhle blogu i vícekrát psal, že Dejvické divadlo je ne-li nejlepší, tak alespoň jedno z nejlepších divadel v Praze.Jenže zhruba před rokem jsem si uvědomil, že jejich současného repertoáru vlastně znám jen menší část. Tvrdě jsem na tom zapracoval a nyní mi zbývá už jen Dealers Choice a poslední premiéra.

Hru nastudoval  na motivy filmu Alfreda Hitchcocka (filmový) režisér David Ondříček. A moc se mu to povedlo. Ve hře hrají čtyři herci dohromady asi 20 postav, scény se rychle střídají - jako ve filmu. Obsahem - o něj však nejde - je nepříliš důvtipný detektivní příběh. Půvab inscenace je v dokonalých dialozích (a monolozích) a úžasném vystižení atmosféry "filmu noir", rychlých střizích a obrovském citu pro detaily.

Všichni čtyři herci byli dokonalí. Jaroslav Plesl a David Novotný jsou již dnes hvězdy první velikosti, kterým (mimo Dejvické divadlo) není rovno. Václava Neužila tolik neznám, ale byl také výborný. A všechny dámské role hraje obvykle Simona Babčáková, která je nyní na mateřské. A tak ji zastupuje jedna z nejlepších hereček, které máme - Tatiana Vilhelmová (tak kvalitní náhradníky nemá ani Real ani Barcelona).

Jde i v obrovské konkurenci  Dejvického divadla o mimořádné představení, které byste si rozhodně neměli nechat ujít.

Štítky: , , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka