Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

14. června 2009

Dobrý tip - výstava Františka Ronovského

 

       František Ronovský
        retrospektivní výstava životního díla
        Jízdárna Pražského hradu do 9.8.2009


    Nechci se pouštět do nekvalifikovaných hodnotících poznámek. Výstava je však vynikající a navíc většina většina obrazů je ze soukromých sbírek a tak nebudete mít dlouho možnost je pohromadě vidět.

    František Ronovský byl velmi osobitý malíř velkých (až monumentálních) figurativních kreseb, které v tomhle reprezentativním výběru osloví každého.  Nenechte si ujít jedinečný zážitek. 

P.S. Někdy kolem roku 1970 jsem byl jedním kamarádem, který se s malířem dobře znal, pozván do ateliéru Františka Ronovského. Tehdy jsem byl z toho vyplašený a obrazům které tam byly jsem nerozuměl. Na výstavě jsem teď dokonce jeden z nich poznal - a v kontextu s ostatními (především dřívějšími) díly mi už "dává smysl".

Štítky: ,