Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

6. prosince 2009

420.people podruhé

 
A small hour ago
420.people choreografie Václav Kuneš
Archa 1.prosince

    Nedávno jsem tu psal glosu o zajímavém baletním představení skupiny 420.people v Divadle Ponec. Tam jsem se dověděl, že na přelomu listopadu a prosince mají českou premiéru svého nového projektu. Tak jsem na to pochopitelně šel.
    
    Opět se ukázalo, že jde o tanečníky skutečně mimořádných kvalit. Duší skupiny, choreografem i jejím předním tanečníkem je Václav Kuneš. Tentokrát byly jeho partnerkami Rei Watanabe, Nataša Novotná a Cora Bos-Kroese. První dvě jsem znal už z minulého večera, i třetí je výtečná tanečnice. Choreografie se vlastně sestává ze třech duetů Václava Kuneše postupně se všemi třemi tanečnicemi (v pořadí, v jakém jsem je uvedl). Uměl bych si "domyslet" obsahovou náplň inscenace, kterou zřejmě byla zkušenost muže s tím, jak hluboký vliv na něj měly ženy, se kterými se setkal. Ale není to podstatné, pro mne šlo spíše o vyjádření pocitů a nálad. V duetu s Natašou Novotnou byly zřejmé citace na úspěšnou choreografii Small Hour, o které jsem psal.
 
    Tanečníci opět (jak je zřejmě jejich zvykem) uspořádali po představení besedu s diváky. Vyplynuly z ní pro mne dvě důležité informace. První, která mne překvapila, byla, že skladatel hudby pro tuto inscenaci Dirk Haubrich vytvářel hudbu převážně až na pohyb tanečníků, který měl natočen na videu. Hudba tedy dokresluje náladu, kterou zamýšlí vyjádřit choreograf, a ne naopak, jak tomu v baletu bylo donedávna. Druhou bylo, že skupina dostala od vedení Národního divadla nabídku vytvořit představení představení na Novou scénu. Mělo by mít premiéru někdy v dubnu. 
 
    Nemohu skončit jinak než konstatováním, že jde o vynikající tanečníky, kteří se usilovně snaží o nalezení nových forem vyjádření svých pocitů. Jistě tedy stojí za to jejich inscenační úsilí dále sledovat (moje srdce je ale momentálně jinde).     
 

Štítky: , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka