Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

17. října 2010

Choďte do Disku



Carlo Goldoni: Poprask na laguně
KČD DAMU, Disk 16.října


Ještě mám  hlavu plnou výkonů herců minulého ročníku KČD DAMU (ač jsem ještě nestačil napsat glosy o všech jejich představeních), které mám hodně rád, a už je tu nový ročník. A je dost slibný.

Váháte-li zda nebo kam máte jít do divadla, je DISK určitě jednou z nejlepších voleb. Velmi se vyplatí i systematické sledování této scény. Nejen proto, že se orientujete v generaci mladých herců a můžete k nim získat osobní vztah, ale i proto, že dramaturgie je dlouhodobě velmi dobrá.


Obvykle nechodím na představení těsně po premiéře. Tentokrát jsem po dni plném dost nepříjemné práce na internetu zjistil, že v Disku ještě mají lístky, a tak jsem neváhal. Představení Goldoniho Poprasku na laguně se hrálo teprve podruhé. Všichni herci byli výborní. Těžko zatím někoho z nich vydělovat, to se pozná až když je člověk vidí vícekrát. Navíc tahle inscenace je kolektivní dílo všech, všichni mají stejnou příležitost a všichni jí využili. Vynikající herecký výkon podal Petr Borovec v roli patlajícího patrona Fortunata. Udržet míru a nevypadnout z role, která má specifickou řečovou vadu je mimořádně těžké. Sympatie diváků si získal  Jan Hušek, který utrpěl při premiéře úraz a tak musel hrát s francouzskými holemi. Jemu i autorům inscenace se podařilo toho "využít".

Inscenace byla výborná. Opět, jako už mockrát před tím jsem musel obdivovat originální scénografické pojetí. V málo kterém divadle můžete vidět tolik variací scény. Divadlo je živým pomníkem architekta Hubáčka.

Rozhodně návštěvu této inscenace doporučuji, budete se skoro dvě hodiny výtečně bavit s inteligentními a schopnými mladými lidmi (nejen na jevišti). 

Štítky: , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka