Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

8. května 2012

Deváté srdce - Juraj Herz umí


Juraj Herz, Jan Drbohlav, Josef Hanzlík: Deváté srdce
režie: Juraj Herz
Stavovské divadlo, 10.dubna 2012

Navštívil jsem další z "rodinných pohádkových" inscenací činohry Národního divadla. Není to lehký žánr. Na rozdíl od Sněhové královny, která se mi zdála dost křečovitá a ani vnučku přiliš nezaujala, jde o velmi povedené představení.

Juraj Herz se vrátil k tématu svého slavného filmu z roku 1978 (který jsem však bohužel neviděl) a dokázal i na  divadle vytvořit okouzlující atmosféru, která strhla nejen diváky, ale i herce. Všichní hrají jak o život a s plným nasazením. Člověk si maně vzpomene na atmosféru filmů a televizních inscenací pro děti ze sedmdesátých let, kdy "nebylo co hrát" a tak v nich s plným nasazením hráli všichni nejlepší herci té doby. Nemá smysl opisovat obsazení, tady nebylo malých rolí a odbytých výkonů. Spokojím se jen tím, že mne potěšilo, že v hlavních rolích se potkali představitelé dvou ročníků KČD DAMU, které jsem miloval (a stále miluji) Pavla Beretová a Igor Orozovič.

Nebudu to dál rozkecávat. Jde o výtečné představení, které si nenechte ujít ať je Vám kolik chce. Děti s sebou vemte, ale bude se Vám to určitě líbit i bez nich. Jen se nenechte zmást anotací autorů, která doporučuje hru až od 8 let. Já bych to posunul o tři dolů.

Štítky: , , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka