Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

1. května 2011

Očistná hudební lázeň - Vojtěch Dyk a B Side Band


Vojtěch Dyk a B Side Band
koncert
30.dubna 2011, La Fabrika

To, že Vojtěch Dyk zpívá výtečně i jazz vím již dlouho, byl jsem totiž již na jednom jazzovém koncertě, kde také účinkoval, ale nestačil jsem o něm napsat. Protože hudební scénu zas tak moc nesleduji, nic mi jméno kapely B Side Band neříkalo.
Koncert byl naprosto úžasný. Brněnský swingový orchestr ve velkém obsazení 20 hráčů hrál hrozně dobře, asi jsem takový výkon kapely ještě nezažil. A Vojta Dyk  byl očividně v dobré náladě a při chuti. Zpíval "jak pánbů", zejména jeho "nástrojová" sóla, kdy "na hubu" vedl improvizační dialog s trumpetistou či v závěru s basákem, byla jak z jazzového nebe.

Je až neuvěřitelné, co všechno Vojtěch Dyk stačí ve špičkové kvalitě dělat. Vzpomínám jen na Vlastimila Bubníka, který byl ve své době současně oporou našeho národního mužstva jak v hokeji, tak ve fotbale.

Nemá cenu to rozkecávat, ale byl to určitě jeden z nejsilnějších kulturních zážitků v tomhle roce.

Štítky: , , ,

Komentáře: 2:

Blogger Unknown řekl...

Autor má naprostou pravdu. Koncert byl neuvěřitelný, jak samotný B Side Band, tak výkon Vojty Dyka. Neuvěřitelný talent. Jen tak dál.

2. května 2011 v 14:56  
Anonymous Anonymní řekl...

Já byla v neděli a bylo to to samé v bleděmodrém. Skvěle šlapající kapela, neskutečný zpěvák. Myslím, že i Brňáci měli radost, jak je Praha přijala. Už se těšíme na podzim!
Ivana

3. května 2011 v 9:46  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka