Kultura a zážitky - Rudolf Kryl (rsk)

Blog převážně o divadle a sem tam i o něčem jiném co mne nějak zaujalo.

11. října 2009

Josef Čapek

výstava v Jízdárně Pražského hradu
 
    Právě jsem se vrátil z hradu... . Je tam nádherná retrospektivní výstava tvorby malíře Josefa Čapka. Byl jsem unešen již minulou výstavou, která před několika lety byla v Obecním domě. Byl jsem na ní předposlední den a asi tehdy výrazně stoupl obrat mobilního operátora, protože jsem okamžitě volal všem svým dětem a známým, aby se pokusili na výstavu ještě jít. Od té doby jsem si jasně uvědomil, že z českých malířů se mi líbí právě Josef Čapek nejvíc. A kdybych byl bohatý, tak by to byl asi první kandidát na moji účast v nějakých dražbách. Hodně by se mi líbilo moci se na některý z jeho obrázků "koukat furt". I když by to vlastně bylo dost sobecké. Jediné, co mi kazilo dojem z výstavy v jízdárně, bylo právě to, že velká většina vystavených obrazů je právě ze soukromých sbírek. A tedy nebude vůbec jednoduché je někdy v budoucnosti opět vidět. Již na minulé výstavě jsem zjistil, že mnoho obrazů Josefa Čapka neznám. A navíc, že i když reprodukce některých obrazů znám, že dojem z originálů je podstatně silnější. Vzhledem k charakteru obrázků Josefa Čapka je to překvapivé, ale proto to není o nic méně pravda. Proto jsem si nakonec ani nekoupil katalog.
    Na téhle nové výstavě je mnoho (dokonce se mi zdá, že většina) obrazů, které tehdy v obecním domě nebyly. Necítím se povolán ani schopen nějak tvorbu Josefa Čapka charakterizovat, proto se o tom nebudu šířit. Výstava je mimořádně dobře architektonicky instalována. Podařilo se v jízdárně vytvořit jednoduchým způsobem velmi strukturovaný inspirující prostor.
    Na výstavu jistě půjdu ještě nejméně jednou. Vřele to každému doporučuji.  
            

Štítky: ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka